Co se skrývá za moduly AITAA v číslech?

Co se skrývá za moduly AITAA v číslech?

12 měsíců od nápadu k výrobě

což je fakt, žádná fabulace. Pořád platí, zlaté české ručičky. Nápad se zrodil na přelomu března a dubna 2019 v satelitní zástavbě v Chýni. V červenci získal investora, v září první objednávky a ocenění Grand Prix za inovaci, když byl představen na stavebním veletrhu For Arch v Praze. A tím to rozhodně neskončilo.

2 prestižní světové ocenění

na které jsme náležitě pyšní. Pokorní, ale opravdu pyšní. Nejsme první českou firmou, která prestižní ocenění Red Dot Design Award získala, ale jsme rozhodně první firmou, která získala ocenění nejvyšší – Best of the Best innovative product. Získali jsme současně i ocenění Red Dot Winner v kategorii zahradní vybavení. Uspět mezi 6500 nejlepšími produkty celého světa není úplná samozřejmost. A být v České republice mezi firmami jako Preciosa, Ton, Tescoma či mmcité? Po roce existence? Někdy si připadáme jako v říši snů.

28 unikátních modulů

které máme v současnosti v nabídce. Od základního modulu bez funkce přes sedací prvky, kontejnery na odpad, retenční nádrž až po umyvadlo či fitko. Máme produkty pro malé zahrady, balkony, do firem, škol či veřejného prostoru, na sportoviště. A neustále pracujeme na dalších, včetně průběžného vylepšování první řady. Ze standardu děláme nadstandard, naším posláním je tvorba. A tvorbu podřizujeme výhradně lepšímu životu.

1 andělský finanční investor

který se zjevil, když vše nešlo tak, jak mělo. Svatý Petr. Pokud jste to nevěděli, Sv. Petr byl patronem mnoha řemesel, mimo jiné i řemesla truhlářského. Patrně asi už chápete, proč si vybral nás. Také je ochráncem proti krádeži, posedlosti a bolesti nohou. Nás proti krádeži chrání patent, posedlí prací asi být chceme, tak snad Petr v dohledné době zařídí, aby nás přestaly alespoň bolet nohy po celodenním pobíhání po dílně.

1 183 poptávaných modulů

během pouhých dvou týdnů od vydání jednoho novinového článku nám teprve ukázalo, kde všude máme slabiny a na čem všem ještě musíme rychle a zásadně zapracovat mimo vývojové a výrobní oddělení. Zahlcenost naše systémy i nás samotné na chvíli paralyzovala, ale především, velmi mile překvapila. Není nic lepšího než vyrábět produkt, který dává smysl.

2 svatby + jedno dítko na cestě

se poštěstilo, bohužel či naštěstí (kdo ví), termínově odsunuty díky koronaviru do blíže neurčené budoucnosti. Dítko odsunout nešlo. Těšíme se na první aiťátko a šťastné budoucí mamině přejeme, ať je vše v nejlepším pořádku. Současně hledáme stejně komplexní výbornou designérku, nevíte o někom, kdo ženským citem doplní ty dva níže uvedené?

2 celkem schopní designéři (senior a junior)

Malej a Velkej. Starej (ten Malej) a mladej (ten Velkej). Vize, souvislosti, nápady na zlepšení života, inovace, to je parketa Malého. Cit pro detail, preciznost systematičnost a zkušenosti, v tom zase vyniká Velkej. Malej nakopává, Velkej dotahuje. Oba se vzájemně respektují a doplňují. Dvě generace, jeden funkční celek.

4 ještě schopnější vývojáři + 2 konstruktéři 

coby nepostradatelný tým zcela samostatných, odpovědnost přebírajících lidí, schopných technologicky a konstrukčně vymyslet cokoli tak, aby to fungovalo jednoduše a vydrželo na věky. Bez problémů přebírajících a doplňujících oblasti, ve kterých se třeba aktuálně nestíhá. U nás je zcela běžné, že lidé na dílně vymyslí sami něco, co následně odsouhlasí designer a překreslí konstruktér. Jinde nemožné, pro nás výzva s úsměvem.

1 brutálně dobrá party

která měla být původně vánoční, ale nakonec byla spíše jarní. Původně to měl být brainstorming, ale protože se „makalo“ intenzivně skoro 12 měsíců v kuse, byla to nakonec „jen“ solidní relaxační chlastačka s výborným toskánským Montepulcianem, které zachutnalo všem. Skvělá parta lidí, úžasné prostředí Zikmundova. Snad jen ten závěrečný účet to trochu pokazil, číslo raději uvádět nebudeme. Sv. Petr by nás hnal.

268 hodin testování

zátěže u některých namáhaných prvků, přesto jsme na začátku. Nemůžeme předběhnout čas ani čekat pět let a poctivě testovat a testovat. Proto považujeme za férové poskytovat nadstandardní záruku. Pokud něco během pěti let od zakoupení nebude fungovat tak jak má, bezplatně a rychle opravíme anebo vyměníme za bezvadný kus. To je náš vklad pro vynikající, nikoli pouze dobré vztahy s našimi zákazníky.

15 835 691 investovaných korun českých

což je pořádný ranec peněz, bez kterého by to ale nešlo. Původní odhad byl přitom asi třetinový. Důraz na kvalitu a precizní zpracování, přitom ale, co možná nejjednodušší obsluhu a dlouhou životnost, si vyžádal navýšení. Částka zahrnuje veškeré výdaje spojené s vývojem, a to do dnešního dne. Nebýt investora, nejsme držitelé prestižního světového ocenění a nejinovativnějším produktem roku 2020 a Vy nadále přemýšlíte, co s tím malým prostorem na zahradě či balkonu asi provedete .)

22 683 dosud odpracovaných hodin

vypadá zpětně jako strašlivé číslo. A co teprve, až budeme u verze 9.4.3, třeba .)) Mimo jiné, toto číslo také znamená, kolik hodin se testovala soudržnost, odolnost, pokora, píle a um celého týmu. Vypovídá také o hromadě smíchu, ale i nadávek, hádek a slz, když něco nešlo, jak mělo. Je to interně velmi významné číslo. Ukazuje, že všechno jde, když se chce.

1 093 litrů zkonzumovaných energetických nápojů

se týká převážně jednoho člena týmu, který neoplývá zrovna zdravým životním stylem. Bez energeťáku nevstane ráno z postele. Vážně ne. A ano, je to šílené. S oblibou říká, že žít v Americe, vysoudil by na výrobci majlant, protože na plechovce neuvádí upozornění „Lze si vybudovat závislost“. Neočekáváme, ale čekáme, že jednou už prostě nevstane. A to bude průšvih.

A trochu dalších čísel, nejen z vývoje. Některé neodpovídají absolutně přesně, ne vše se nám podařilo z interních dokladů vyčíslit a vyčíst, ale lišit se můžeme jen tím, že realita je ještě o maličko vyšší.

16 lidí stálo za uvedením AITAA modulů na trh 
67 probdělých nocí celkem neminulo nikoho z týmu
3 218 kilogramů oceli se použilo na testovací konstrukce
14 860 svárů spojilo ocelové prvky do funkčních celků
22 176 běžných metrů modřínových profilů opláštilo všechny testovací konstrukce
92 340 kilometrů najezdil vůz hlavního designera